ІНФОРМАЦІЯ ТА АНАЛІЗ ПРОВЕДЕНОГО ТИЖНЯ ПСИХОЛОГІЇ У ГЛУХІВСЬКІЙ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ №6 2018-2019н.р.

Недостатньо тільки отримати знання; їх треба застосовувати. Недостатньо тільки бажати; треба діяти.
Йоганн Вольфганг фон Гете


Уже стало доброю традицією проводити Тиждень психології навесні, з нагоди Дня психолога. Цього року він проходив з 22.04.2019 по 26.04.2019 р.

Головною метою системи освіти України у ХХІ столітті є створення умов для розвитку й самореалізації кожного громадянина України, формування поколінь, здатних навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадського суспільства.

Можливість реалізації цієї мети потребує відповідної перебудови змісту системи освіти, використання активних форм і методів у освітньо-виховному процесі, упровадження нових технологій, навчальних курсів тощо.

Одним із головних завдань, які стоять перед школою, є розвиток творчих здібностей, формування навичок самосвідомості та самореалізації особистості. Шкільний психолог та соціальний педагог мають впроваджувати у своїй роботі різноманітні нетрадиційні методи, які б зацікавлювали учнів у вивченні навчальних предметів, сприяли розвитку їхніх здібностей, схильностей, інтересів. Реалізувати ці завдання допомагає проведення тижнів психології.

У відповідності до наказу № 107-ОД по відділу освіти міської ради від 11.04.2019 р.„Про проведення тижня психології в закладах освіти”та з метою підвищення якості та ефективності діяльності спеціалістів психологічної служби системи освіти, формування професійної психологічної спільноти – науковців та практиків, популяризації досягнень практичної психології в практику роботи закладів освіти, був виданий наказ по Глухівській загальноосвітній школі І-ІІІ ст. №6, від 19.04.2019 р., № -ОД. Складена програма проведення тижня і погоджена з методистом відділу освіти.

У програмі тижня психології відбулося багато цікавих заходів, творчих конкурсів та завдань. Учні школи, батьки, педагоги мали змогу взяти участь у цих заходах. Всі щодня знайомилися з цікавою інформацією психологічного змісту, що відповідало зазначеній темі.

Протягом тижня психології проведено слідуючі заходи:

Перший день тижня 22 квітня – понеділок , називався днем одкровення і проходив під девізом:

„ Я вибираю почуття і настрій!”

День розпочався з того, що з 8 години чергові учні 8-В класу зустрічали щирою посмішкою всіх, хто заходив до приміщення школи, а учнів початкових класів запрошували взяти участь у психоемоційній грі „Веселка настрою” і відобразити свій настрій за допомогою кольору. За допомогою гри створювався психоемоційний настрій протягом дня, вдосконалювалися рухові навички, вміння спілкуватися, відбувалося спонукання до творчої діяльності. Результати гри були висвітлені в кінці дня на стендах „Психологічного вісника” і дані рекомендації, як людина повинна управляти своїм настроєм. Діти читали і на їх обличчях з’являлись радісні посмішки.

О 10.10 відбулась лінійка, присвячена відкриттю тижня психології, де учні і класні керівники ознайомились із планом проведення тижня психології, отримали певні завдання.

Об 11.35 для молодших школярів 2-А класу проведено заняття «Пізнай себе» на якому учні навчалися усвідомлювати свої переживання, розуміти іншого й самого себе як унікальну неповторну особистість. Заняття спонукало учнів до відвертості у стосунках, розвитку мислення, уваги, уяви, комунікативних навичок; сприяло вихованню доброзичливого ставлення до людей.

О 12-20 психологічну гру-конкурс «Дослідники», яка мала на меті активізувати дітей до розумової діяльності, рухової активності, зняття психоемоційного напруження, створення кращих стосунків, розвиток кмітливості. Перед кожним класним колективом було поставлено однакове завдання: показати наскільки вони уважні до оточуючих учнів, вчителів, працівників школи. Тому потрібно було на перервах вияснити у конкретних людей відповіді на запитання, які класи отримали надрукованими на аркушах паперу. Змагання класів були захоплюючі, вимагали розумових і фізичних сил. Переможцями у цій грі-конкурсі стали учні 8-А, які вибороли 1 місце, Друге місце посіла команда 6-В класу . Третє місце здобули активісти 7-А класу. Кращими «Шерлоками Холмсами » названі учні 9-В класу. Класний колектив 5-В названий самим дружним класом; учні 5-А, 5-Б, 5-Г, 7-Б, 6-Г, 7-В класів виготовили найкращі емблеми. Випускний 11 клас продемонстрував найбільший словниковий запас.

Оформлений інформаційний стенд «Психологія кольору».

Другий день тижня 23квітня – вівторок називався днем ввічливості та проходив під девізом:„ Вислухай і зрозумій ”

Цього дня всі перерви мали музичне оформлення. Звучала музика композиторів-класиків, пісні із дитячих фільмів, мультфільмів.

О 10.10 учні 5-х- 6-х класів активно включилися у написання твору-есе «Я хочу щоб у нашій школі…» Ця робота мала на меті активізувати дітей до розумової діяльності, розвитку кмітливості, створення кращих стосунків, доброзичливої атмосфери між усіма учасниками навчально-виховного процесу. Кращі твори написали учні 6-А та 6-В класів.

Об 11-15 кореспонденти шкільної психологічної газети, учні 10-х класів, розпочали проведення експрес-інтерв’ю на тему „Бути щасливими це як?..” з опитування всіх учасників навчально-виховного процесу. Кореспонденти акцентували увагу на таких питаннях:

-Як ви розумієте слово щастя?

- Як ви вважаєте, чи однаково люди пояснюють що таке щастя?

- Чи почували ви коли-небудь себе щасливим та навпаки?

- Що ви можете побажати іншим людям, щоб вони відчували себе щасливими?

Відповіді були різні, серед них і така думка, що бути щасливим, це означає вміння прийти на допомогу іншій людині, і коли допоміг, то відчуваєш задоволення від своєї значущості, потрібності твоїх справ і діянь іншим людям; бачити поряд своїх близьких успішними, радісними, усміхненими т.д.

Для учнів 5-Б класу проведено міні-тренінг «Вчимося дружити», на якому школярі мали змогу підвищити рівень знань про особливості дружніх стосунків, усвідомити необхідність шанобливого ставлення один до одного, отримали інформацію про дружбу і про те, якою вона повинна бути. На занятті учні навчались конструктивно спілкуватись, знижувати імпульсивність, розвивати навички стриманості у процесі комунікації.

Заняття з елементами тренінгу «Вміння жити і спілкуватися в колективі» проведено для учнів 3-А кл. Дівчатка та хлопчики визначали і закріплювали правила поведінки у школі, запам’ятовували та опрацьовували правила поведінки з іншими людьми. Діти зробили висновки про те, як потрібно жити і співпрацювати в колективі, яким чином шанувати своїх вчителів, пишатися своїм класом , позитивно сприймати навчальний заклад.

Годину спілкування під назвою «Стресостійкість »було запропоновано учителям. Педагоги ознайомилися з впливом стресу на здоров’я та фізичними, емоційними й духовними способами керування стресом.

О 14.15 батьки, вчителі мали можливість отримати консультації з хвилюючих питань, виходу із складних життєвих ситуацій, порад психолога, соціального педагога щодо шкільних проблем. Консультування мало назву „Що таке конфлікт і як із нього вийти?”. Учасники мали змогу ознайомитись із основними причинами та функціями конфліктів, вчилися формувати навички конструктивного розв’язання конфліктів.

Протягом дня та на класних годинах проведені тематичні консультації для учнів 5-9, 10-11 класів на тему: «Що робити, коли життя здається зовсім похмурим»

Третій день тижня 24 квітня - середа, називався днем мрій та реальності, проходив під гаслом: ” Я вибираю зміст і цінності свого життя”.

Зранку о 9.10 була організована виставка літератури з психології, на якій учні, вчителі та батьки мали змогу ознайомитись із літературою даного напрямку, порадами психологів щодо гармонійного спілкування і співжиття у колективі однолітків, дітей і дорослих, учнів і вчителів. Дана література спрямовує інтерес читачів на теми самовиховання, самовдосконалення, вирішувати проблеми навчання, спілкування, розв’язання конфліктів, спрямовує читача на позитивне оптимістичне ставлення до життя.

„Урок милосердя” для учнів 8-х класів провела завідуюча шкільною бібліотекою Ющенко З.Б. На цьому заході учні ознайомилися з творчістю видатних майстрів пера, які привертали і продовжують привертати увагу громадськості, кожної людини до проблем і долі людства, кожного індивіда окремо.

День продовжився виставкою найкращих малюнків учнів початкових та середніх класів. Цьому передувала копітка творча робота учнів кожного класу. Участь у конкурсі малюнків під назвою „Світ чорно-білий” взяли всі учні, але на шкільну виставку були вибрані компетентним журі найкращі роботи учнів.

Самими активними учасниками стали учні 6-А, 4-А, 4-Б, 4-Г, 3-В, 3-Б класів.

На перервах учні 7-8 класів створювали колективні леп буки «Мій клас – моя сім’я». Метою цього заходу було згуртування класних колективів та виявлення в них позитивних рис характеру, про які, можливо, не знали однокласники. Найкращими визнані лепбуки 6-В, 5-В класів.

О 14-30 заняття з елементами тренінгу для учнів 10 класу „Конфлікти та шляхи їх вирішення” було проведено соціальним педагогом. На занятті

йшло обговорення із учнями про причини та функції конфліктів, надавалися рекомендації щодо формування навичок конструктивного розв’язання конфліктів, вироблено правила поведінки для конфліктних людей.Як результат цієї роботи було зрозуміло, що всі учасники хочуть жити безконфліктно, знаходити спільну мову між собою, розуміти і допомагати один одному, хочуть, щоб їх думка була почута, підтримана, зрозуміла. Щоб спілкування завжди був цікавим і захоплюючим.

Учні 11 класу були запрошені на групове заняття «Як опанувати себе під час ЗНО» , на якому випускники за допомогою вправ на активізацію внутрішніх ресурсів та шляхом оволодіння техніками самоконтролю в стресовій ситуації, вчилися позитивно ставитися до складання тестів, виробили стратегію і тактику поведінки під час підготовки до тестування, вчилися керувати своїми емоціями, направляти творчу енергію на пошук правильних шляхів вирішення навчальних завдань, виховували в собі працелюбність, стійкість, вміння підвищувати впевненість в собі, своїх силах, налаштувалися на успіх.

Разом із вчителями філологами учні 10-11 класів писали твір-роздум «Якби я був режисером…», учні представили своє бачення світу, хвилюючі їх теми, показали прагнення до саморозвитку, власні версіїї створення нового фільму.

Четвертий день тижня 25 квітня – четвер називався днем ввічливого спілкування та проходив під гаслом: „Нехай у твоєму житті не буде чорних смуг!”

Цього дня було організовано класоводами і практичним психологом казкотерапію для учнів початкових класів.Так, дітям 1-А класу було прочитано та обгорено казку „Дружна країна”, 1-Б класу було прочитано і разом обговорено корекційну казку „Шапка-невидимка”, учням 1-В класу казку Т.Іванової „Зайчик переможець, ” після чого було запропоновано ігри; учням 2-х класів – казки „Як хороше жити на світі”, „Завжди можна подумати по іншому” Т.Іванової”Принцеса”, „Це ти так вважаєш”; учням 3-х класів – казку „Відважний листочок”, „Як півень сонце розбудив”; учням 4-х класів – казку „Хто такий боягуз”, „Твій найбільший приз знаходиться за дверима страху”.

Гру «Подаруй гарне побажання » було проведено учнями 9-х класів, які пропонували всім бажаючим учасникам навчально-виховного процесу привітати друзів, однокласників, знайомих, надіслати їм приємні ласкавинки, добрі побажання. Метою цього заходу було створення доброзичливої атмосфери між всіма учасниками навчально-виховного процесу.

Групові тематичні консультації для учнів «Чому потрібно вміти розслаблятись » було проведено для учнів випускних 9-х, 11 класу, під час яких школярі дійшли висновку, що напругаістресдіютьнегативноналюдину.Погіршується здоров'я,концентрація,пам'ять,працездатність.Згодом,якщо не навчитисярозслаблятися,станнапругиможеперейтив хронічнуформу.Насправді,вмистецтвірозслабленнянемає нічогоскладного,іякщоєбажання,всьомуможнанавчитися. Учні розглянули кількаголовнихсекретіврозслаблення,які допомогаютьбільшефективновідпочиватиівідновлювати енергію.

П’ятий день тижня, 26 квітня – п’ятниця, називався днем мудрості та уважності , проходив під гаслом: „Будь впевнений! Ти досягнеш висот!”

Протягом дня та на виховних годинах були проведені групові тематичні консультації на тему «Чому буває кепський настрій» для учнів 8-9 кл. Всі бажаючі мали змогу дізнатися причини поганого настрою, та шляхи подолання негативних емоцій.

Година тестів «Дізнайся більше про себе» була запропонована учням середніх класів. Школярі мали можливість дізнатися про свій тип темпераменту, акцентуації характеру, рівень самооцінки, рівень навчальної мотивації, провідні інтереси та схильності, рівень розвитку інтелекту.

Учні 8-х класів стали учасниками заняття з елементами тренінгу „Формула гарного настрою”. На занятті учні усвідомили суть поняття «гарний настрій», зрозуміли шляхи самопізнання особистості, розглянули ситуації впливу проблемних ситуацій на людину та знаходили шляхи їх вирішення, вчилися керувати свої настроєм.
Наприкінці дня було підведено підсумки тижня психології на лінійці.

Найактивніші учасники та переможці конкурсів були нагороджені грамотами та подяками.

Оскільки психологія пов’язана з усіма науками, вводить людину у цікавий світ таємного внутрішнього життя особистості, стосунки з іншими людьми та оточуючим світом, то вона цікавить багатьох мислячих людей.

Необхідність проведення тижня психології очевидна. Предметний тиждень надає можливість познайомити школярів з наукою, що допомагає їм вивчити й зрозуміти внутрішній світ, що виникає в процесі взаємодії людини з навколишнім зовнішнім світом, у процесі активного відбиття цього світу.

Проведення тижня психології має велике значення для підвищення психологічної культури, розуміння самого себе як особистості, усвідомлення свого місця серед людей, формування навичок рефлексії, навичок конструктивної взаємодії з навколишніми, розвиває комунікативні здібності, упевненість у своїх діях, виховує культуру поведінки.

Вважаємо, що основна мета проведення тижня психології – психологізація всіх учасників навчально-виховного процесу була досягнена. Проведення тижня психології – цікавий творчий процес, в якому були задіяні всі учасники навчально-виховного процесу: педагоги, батьки, учні. Під час проведення тижня психології були підібрані такі заняття, ігри, тести, які формують реальні оцінки своїх можливостей, залучають учнів до активних форм проведення дозвілля, розвивають комунікативні здібності, впевненість у своїх діях, виховують культуру поведінки. Кожен бажаючий учень мав змогу проявити свої здібності, нахили, висловити свою точку зору й обгрунтувати її.

ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ О.Д.ВОЛОДЬКО

СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ Т.В.КОЗЛОВСЬКА


Галерея "ІНФОРМАЦІЯ ТА АНАЛІЗ ПРОВЕДЕНОГО ТИЖНЯ ПСИХОЛОГІЇ У ГЛУХІВСЬКІЙ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ №6 2018-2019н.р."

Кiлькiсть переглядiв: 37

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.